lauantai 23. elokuuta 2014

Superdieetin yhteenveto

Dieetti on nyt ohi ja ajattelin nyt kertoa siitä miten tuo kuusi viikkoa kokonaisuudessaan sujui ja miten jatkan tästä. Pääasiassa dieetti sujui siis ihan hyvin, mutta ei tämäkään kaikilta osin aivan nappiin mennyt.

Untitled
Dieettiruokaa.

Untitled
Saliselfieen olen sortunut minäkin.

Ruokavalio oli se mitä aluksi enemmän jännitin kuinka se tulee sujumaan. Ihan ensimmäiset päivät kärsein päänsärystä, kiitos äkillisen hiilarittomuuden, mutta se lähti ihan hyvin rullaamaan siitä. Ongelmia ruokien kanssa ei juurikaan ollut, noudatin ruokavaliota juuri ohjeiden mukaan neljännen viikon loppuun asti kunnes alkoivat rahavarat huveta uhkaavasti. Sen jälkeen menin soveltaen.

Vaikka ruokavalion muutos ei samantien kropan ulkonäköön vaikutakaan toi se muita muutoksia olotilaan samantien. Ensimmäisellä viikolla särki pää, toisella viikolla kroppa vaipui ketoosiin ja kolmannen viikon edetessä ja tankkauspäivän lähetessä kroppa kaipasi selkeästi jo hiilaria. Olo oli väsynyt ja kömpelö. Tankkaauspäivän jälkeinen viikko olikin sitten vähän tukkoinen kunnes hiilaritankkaus potki taas aineenvaihdunnan kunnolla käyntiin.

Untitled
Kori täynnä dieettiruokaa ja rahkaähkyt.

Tankkauspäivä oli siis kolmannen viikon lopussa ja sen oli tarkoitus herätellä aineenvaihduntaa. Tarkkoja ohjeita en tähän saa antaa, mutta päivän ruokavalio koostui lähinnä hiilareista. Itse tein päivän vähän soveltaen, koska siihen annettiin lupa ja herkuttelin mm. jokavuotisilla jazz-kadun neulamuikuilla. Päivän jälkeen olo olikin kaiken sen hiilarin mättämisen jälkeen hyvin turvonnut ja tukala. Mä näytin siltä kuin olisin ollut raskaana, aamulla multa erotti vielä vatsalihaksiakin, mutta illalla ei enää. :D

Untitled
Superdieettiläisten tapaamisessa Tampereella.

Untitled
Tankkauspäivä!

Urheilut multa sujui hyvin ja lähdinkin niihin ihan vanhasta tottumuksesta. Huomasin kyllä edun siinä, että mä tosiaan olen liikkunut jo vuosia aktiivisesti, kun moni muu aloitti liikunnan lähestulkoon tyhjästä.

Meillä oli vaihtoehtoina kaksi eri salitreeniä (toinen kehon painolla ja toinen salilaitteilla tehtävä), kahvakuulatreeni ja kotitreeni ja lisäksi aerobinen. Itse tein salitreeniä salilaitteilla, lenkkeilin ja kävin zumbassa. Tai kävin ja kävin, käyn edelleen. Nämä on siis edelleen mulla käytössä, salitreeniäkään en ole kokenut vielä tarpeelliseksi vaihtaa sillä pidän siitä todella paljon ja koen toimivaksi.

Untitled
Valmiina Zumbaan.

Dieetin saldona mulla oli -5,9kg ja senttejä lähti ympäri kroppaa kolmesta viiteen senttiä. Ihan hyvin siis! Ottaen huomioon, että en pystynyt ruokien osalta vetämään dieettiä täysin loppuun. Ruokavaliota jatkan edelleen soveltaen mitä varoiltani pystyn ja liikuntaa nyt on mulle intohimo.

Tärkeimmäksi jutuksi kadonneiden kilojen lisäksi dieetissä koin ruokavalion. Ohjeet olivat selkeät ja niistä sai hyvät ohjeet ja käsityksen oikeanlaisesta ruokavaliosta tulevaisuutta varten. Tästä on hyvä jatkaa. :)



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti