tiistai 12. elokuuta 2014

Back to school

Otsikon jokasyksyinen mainoslause kuvaa hyvin mun tämän hetkisiä fiiliksiä. Olen ensimmäistä kertaa viiteen vuoteen palaamassa opintojen pariin, jos ei lasketa avoimen yliopiston opintoja vuonna 2009-2010.
Elämänmuutoksen lisäksi opiskelupaikka toi minulle myös pakollisia hankintoja, lähinnä tarvikkeita on pitänyt uusia.

118141

Olen jo vuosia suosinut mahdollisimman pieniä laukkuja ja lähivuosina olenkin hankkiutunut eroon kaikista kansionmentävistä laukuistani. Uusi laukku siis oli ostoslistallani ensimmäisenä. Kuvan laukun löysin Helsingistä Mangosta ja hintaa taisi olla alessa 25e.

118142

Ihastuin laukun kuviointiin ja yksityiskohtiin, eikä laukku näytä valkoisesta väristään huolimatta huonolaatuiselta. Valkoisesta nahasta valmistetut kengät ja laukut näyttävät helposti halvoilta ja yleensä vältänkin niitä kuin ruttoa, jokin tässä laukussa kuitenkin kolahti.

118143

En oikein perusta kauppojen penaaleista ja lähinnä ne taitaakin olla suunnattu peruskoululaisille. Ainakaan itse en ole mihinkään kivoihin törmännyt. Suunnittelinkin siis alunperin itse ompelevani kangaspussin penaalikäyttöön, mutta muistinkin Satakunnan museon museokaupassa myytävät kangaspussukat. Tämä on käsityötä ja maksoi 5,40e. Näitä löytyy sieltä edelleen eri kokoisina ja värisinä jos jollain on tarvetta.

118144

Kalenterista kriiseilin jo etukäteen sillä siitä olen todella tarkka, sen pitää olla juuri oikeanlainen. Olen nyt lähivuodet tyytynyt ammattiliiton minikokoiseen kalenteriin ja joka kerta repinyt pelihousuni sen kanssa. Tulevaisuudessa kalenteri tulee kuitenkin olemaan aika tärkeä juttu, että muistan kaikki luennot, tentit ja deadlinet. Arvoin suomalaisessa kahden kalenterin välillä ja päädyin tähän oranssiin. Haaveilin alunperin keltaisesta (ylläri!), mutta en löytänyt niin piti tyytyä toisteksi parhaaseen.

118145

Kalenterissa on paksut nahkakannet, tilaa kirjoittaa ja päivät riittävät tammikuuhun 2016. Kalenteriin olen ollut todella tyytyväinen ja kokenut toimivaksi. Alkais vain jo tapahtua jotain, että voin sinne jotain kirjottaa jo ylöskin!

Lisäksi olen tietysti hamstrannut kaupoista kasan kyniä ja muita kirjoitustarvikkeita, vihkoja (kansiot ja minä ei vaan toimita yhteen. Nimim, amitsussa hurrikaani laukussa) ja muuta tarpeellista.




4 kommenttia:

  1. Kalenteri näyttää tosi kätsältä, täytyy varmaan myös harkita kunnollisen ostamista! Tiedän tunteen kun haluisi vaan pian täyttää uusi kalenteri merkintöihin :D Toi laukku on kyllä mahtava, eikä kalliskaan! Susta tulee supercool museotantta ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on ja kauan mä tota valitsinkin! :D Ja kiitti! :)
      Joo mä rikon näitä stereotypioita ettei museotantat oo vaan sellasia kuivaa huumoria harrastavia, jotka istuu pimeessä kammiossa nenä pölyisessä kirjassa. ;D

      Poista
  2. Museoalan ihmiset on jokainen omalla tavallaan persoonia. ;) ja ihana näin. Tuo laukku on kyl nätti. tuollainen passais mullekin työlaukuksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on! :) Olin just 8kk museossa töissä ja sain kyllä tutustua ihan mahtaviin tyyppeihin ja ihaniin ihmisiin. :) Ja kiitti!

      Poista