torstai 7. marraskuuta 2013

Me gusta

Ensimmäiset kuvat uudella järkkärillä blogin puolella ja ensimmäiseksi läväytän tänne teinipeilikuvan. Just näin.. :D Joo kyllä minä ihan tosissaan alan nyt opettelemaan valokuvausta, nämä on näitä testikuvia vain. Oon tässä nyt räpsinyt kuvia vähän kaikesta, testaillut eri asetuksia ja ihan vaan intoillut sitä, että mulla on vihdoin ja viimein järkkäri. Kunnolla en ole päässyt vielä kuvaamaan, mutta lauantaina olen menossa porukoille käymään ja kuvaan meidän karva-apinoita samalla.


Saatiin me sentään asukuvat napattua tänään Annen kanssa shoppailureissun lomassa. Laatu ei ole ihan vielä sitä mitä asukuvilta haluan, mutta hiljaa hyvä tulee. Kyllä mä vielä opin! :D

"Voi hitto onks mun tukka huonosti.." :DD

Tänään on ollut tosi kiva päivä. Annen kanssa käytiin siis kaupungilla pyörimässä ja sain täytettyä muutaman aukon vaatekaapissa. Jotenkin kummasti mulla on hajonnut melkein kaikki housut ja alusvaatteet ja vielä samoihin aikoihin. Syytän tätä mun jäätävää kasvanutta lihaksistoani. ;)


Vähän aika sitten palailin Satakunnan Museosta Ihan epäNormaalia- näyttelyn avajaisista. Näyttely kertoo siis kehitysvammaisuudesta ja on Työväenmuseo Werstaan tuotantoa. Satakunnan Museo teki siihen oman osuuden Antinkartanossa, joka on siis palvelukoti. Avajaistilaisuus oli mukava, puheet mielenkiintoisia ja lisäksi tilaisuudessa oli musiikkiesitys. Itse näyttely oli mielenkiintoinen, avasi hyvin taustoja ja sitä miten entisaikaan suhtauduttiin kehitysvammaisiin ja sitä kuinka suhtautuminen on siitä muuttunut. Esillä oli paljon aiheeseen liittyvää esineistöä mm, erilaisia apuvälineitä, pistekirjoitustauluja, jalkaproteeseja. Omaksi lemppariksi nousi sellainen perinteinen oikein vanha jalkaproteesi joita näkee elokuvissa merirosvoilla. Tiedätte varmaan, sellainen pelkkä puupölkky. :D


Suosittelen ehdottomasti näyttelyssä käyntiä jos on vain mahdollisuus! Hyvin aiheeseen liittyen näyttelyssä käynti on tehty kaikille mahdolliseksi. Tilaa on kulkea vaikka pyörätuolilla, ympäri näyttelyn on ripoteltu kuulokkeita ja iPadejä joissa on selostus viittomakielellä.

Päivän asuun vielä palatakseni päällä oli tänään..

Neuleponcho - Second Hand (Object)
Paita - GT
Toppi - GT
Legginssit - GT
Takki - Vila
Huivi - H&M
Laukku - H&M
Saappaat - Bianco

Sain eilen nuo saappaat suutarilta ja voi, että kun on taas ihanaa kun voi käyttää noita! Ihan mun ultimate lempparikengät. Käytin kyseisiin kenkiin lähes parisataa vuonna 2009 ja voin sanoa, että oli nappiostos. Kengät kävivät nyt vasta ensimmäistä kertaa suutarilla, nämä ovat aitoa nahkaa ja en ole näihin kyllästynyt vielä kertaakaan. Nämä on vaan niin upeat ja näyttävät! En tiedä mitä ihmettä teen sitten jos nämä joskus hajoaa lopullisesti..

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti